Horari (provisional, subjecte a canvis)

Activitats formatives

Benvinguda i coneixença

Presentació glosada per conèixer el claustre de professors i els espais on farem les diferents activitats. Serà el moment de retrobada dels antics alumnes i d’immersió dels alumnes nous (que no han assistit a cap escola de glosa).

Didàctica de la glosa

Especialment indicat per a docents de primària i secundària, així com d’educació no formal i talleristes. Presentarem recursos i exposarem diferents experiències d’ensenyament i aprenentatge de la glosa.

Tallers de Glosa

Tallers distribuïts en tres nivells diferents per practicar de forma intensiva la rima, la mètrica, la  melodia o la idea .

Càpsules

Franges de mitja hora destinades a treballar tres aspectes principals de la glosa (rima, mètrica i idea)  de forma  separada i sistemàtica.

Tallers específics

Poesia. Taller adreçat a alumnes de nivell intermig i avançat pensat per aprofundir en la poesia en format escrit i oral.

Quin poder tinc? Interseccionalitat i glosa. Taller que a través de jocs, dinàmiques i una píndola teòrica, proposa espais de reflexió i de pensament crític entorn els rangs de poder i les relacions de desigualtat que travessen la glosa. Alhora, des de les mirades feministes interseccionals, es procurarà pensar, crear i activar estratègies individuals i col·lectives per la transformació dels contextos i les pràctiques.

Acompanyament instrumental. Conceptes bàsics i avançats d'acompanyament instrumental de melodies de glosa dels països catalans. Tant si tens instrument propi com si no.

Veu. Taller de tècnica vocal aplicada a la música tradicional.

Gestió de nervis escènics. El fet de parlar de por o pànic escènic no és del tot freqüent, malgrat que és una experiència força habitual dins el col·lectiu de glosadors. En aquest taller no es pretén, en cap cas, trobar ni descobrir la fórmula màgica, però sí que obrirem un espai on en parlarem i aprendrem recursos per tal de minvar i gestionar aquesta angoixa o vergonya a l’hora de glosar en públic.

Punt de trobada - Ball Folk

Després de sopar és el moment ideal per treure l’instrument musical i tocar alguna melodia. Proposarem melodies tradicionals catalanes, així com aquells ballables més populars a les places. Qui s'animi pot ballar, cantar, tocar, glosar, recitar un poema...

Activitat oberta a participants externs a l’Escola d’Estiu.

Mostra interna d’alumnes

Després de 4 dies intensius practicant la glosa en diferents nivells i contextos, tots els glosadors i glosadores podran fer un tastet d’escenari. Serà una activitat dinamitzada per tal que l’alumnat faci una mostra del que han après abans de marxar cap a Espolla.

Activitats complementàries a Espolla

Glosa de Vins - Divendres 14 de juliol, a la nit.

Eliminatòries de la Trobada de Cantadors - Dissabte 15 de juliol, al matí-migdia.

Dinar de Cantadors - Dissabte 15 de juliol, al migdia.

19a Trobada de Cantadors - Dissabte 15 de juliol, a la nit.